Nejčastější
otázky & odpovědi

Jak poznám, jestli je čistá rostlinná strava pro mě?
Nepoznáš - dokud to nevyzkoušíš! :-)

Mnoho z těch, kteří se rozhodli pro tuto změnu, se těší z toho, jak skvěle se ve svém novém těle cítí, mají více energie, lepší trávení, ztrácí přirozeně nadbytečná kila a někomu dokonce mizí chronické bolesti.

Dej tomu šanci a zkus se alespoň jeden měsíc stravovat čistě rostlinně a uvidíš, jak skvěle se budeš cítit. Vrátit se ke starým stravovacím zvyklostem můžeš přece kdykoliv - pokud ovšem budeš chtít. :-)
 Je to bezpečné? Jaké jsou vedlejší účinky?
Rostlinná strava nese určité riziko nedostatečného příjmu některých živin - a to v případě, že převážná část tvého jídelníčku bude tvořena vysoce zpracovanými potravinami (např. jídla z rychlého občerstvení, sladkosti, brambůrky či různé polotovary). 

Avšak, tyto rizika lze velmi snadno překonat správným výběrem potravin.

Pozor! Známe vedlejší účinky spojené s plnohodnotným rostlinným způsobem stravování:
  • nižší index tělesné hmotnosti a krevní tlak, 
  • ​snížené riziko srdečních onemocnění, 
  • ​snížené riziko cukrovky a rakoviny, 
  • ​mladiství vzhled a příval energie, 
  • ​a šance na delší život. 
 Nebude to příliš drahé? 
Rostlinné stravování je levnější, než si myslíš. Ve skutečnosti přechodem na stravu bez živočišných produktů ušetříš spoustu peněz. Např. kilo kuřecích prsou stojí +- 160 korun, ale kilo BIO černých fazolí nebo cizrny stojí téměř o polovinu méně. 

Celozrnné obiloviny (jako rýže, pohanka, žito…), brambory a luštěniny jsou totiž jedny z nejdostupnějších a nejlevnějších potravin, které si můžeš koupit. V květnu 2009 časopis Men's Fitness prohlásil, že černé fazole jsou nejlevnějším jídlem s vysokým obsahem bílkovin, které můžeš koupit v obchodě s potravinami.

Vytvoř tedy svá jídla kolem těchto základních potravin a vsadím boty, že utratíš méně než za stravu bohatou na maso a jiné živočišné produkty! :)
 Nebudou mi chybět bílkoviny?
Za prvé, nadměrný příjem bílkovin je vysoce nadhodnocen pro zdraví, budování svalů a hubnutí. 

Za celou svou praxi jsem se zatím ještě nesetkala s nikým, komu by chyběly bílkoviny. Jednou z hlavních mylných představ ve výživě je právě to, že kdo chce být zdravý, silný a výkonný, musí jíst živočišné bílkoviny, hlavně maso. Mýtus o tom, jak všichni potřebujeme konzumovat mega množství bílkovin, odstartovaly právě doplňkové (živočišné) společnosti, které mají obrovský zisk prodejem zpracovaného kravského mléka.

Koneckonců, syrovátkový protein je jen vedlejším produktem mléka. Není to nic fantastického ani zvláštního a nezpůsobuje to kouzelné budování svalů ani hubnutí.

No, schválně... Víš odkud pochází všechny ty bílkoviny, které získáš ze steaku nebo hamburgeru?

Z rostlin, které snědla ta kráva.

Ukazuje se, že krávy, prasata a kuřata jsou jen prostředníci. Nejrozsáhlejší studie, která srovnávala příjem živin masožravců a veganů, prokázala, že průměrný vegan přijímá až o 70 % víc bílkovin, než by potřeboval.

Jen pro příklad - hrnek vařené čočky má zhruba tolik bílkovin jako 85 gramů hovězího nebo tři vejce.
 Dá se stravovat rostlinně v restauracích?
Dnes již většina restaurací vyhovuje stravovacím potřebám svých zákazníků, k tomu vzniká spoustu čistě rostlinných podniků. Než vyrazíš, podívej se na menu restaurace doma na internetu a naplánuj si, co si objednáš nebo zvaž různé možnosti. Pokud si nejsi jistá, jednoduše jim zavolej, vysvětli jim své preference a oni ti pravděpodobně budou chtít vyhovět.
 Co když zápasím s časem. Zvládnu to?
Vytvoření úžasných rostlinných jídel trvá doslova několik minut. Je to mnohem rychlejší než zapálit sporák a vařit kus masa, jehož vaření trvá od 30 minut a déle! Což je čas, do kdy je většina rostlinných jídel hotová.
 Je celistvá rostlinná strava stejná jako veganská strava? 
Oba stravovací plány se čím dál více těší na popularitě, díky jejich přínosům pro fyzické i psychické zdraví & váhu, a přestože jsou si podobné, existují určité klíčové rozdíly. (Viz. obrázek níže.)  Víc o jejich rozdílech se dočteš zde >>
 Jak se to s vitaminem B12?
B12 můžeš získat z konzumace potravin, které byly o tento vitamin obohaceny, jde především o rostlinná mléka, jogurty či různé rostlinné alternativy za maso. Avšak, nejspolehlivějším zdrojem vitaminu B12 je suplementace doplňkem stravy.

Mnoho lidí se stále mylně domnívá, že vitamin B12 lze získat jen z živočišné stravy. Ukázalo se však, že zvířata B12 vůbec nevyrábí. Vyrábí je bakterie, které zvířata konzumují s půdou a vodou. Jenže, stejně jako tomu je u bílkovin jsou zvířata jen prostředníci.

Před průmyslovým zemědělstvím získávali lidé a hospodářská zvířata B12 konzumací hlíny na rostlinách nebo pitím vody z řek a potoků. Teď ale pesticidy, antibiotika a chlór zabíjejí bakterie, které tento vitamín produkují. I hospodářským zvířatům musí tedy být B12 dodáván.

A nedostatek vitaminu B12 má až 39 procent testovaných včetně masožravců. Znamená to, že nejlepší způsob, jak získat dost vitaminu B12, ať už jíš živočišnou stravu nebo ne, je brát doplněk stravy.
 Jak se mohu stravovat rostlinně mimo domov?
Byť je dnes mnohem snazší stravovat se rostlinně na cestách, je lepší to nepodcenit a dopředu trochu plánovat. S určitou mírou kreativity a flexibility můžeš připravit fantastické jídlo téměř kdekoliv. Ovoce, zelenina, luštěniny, brambory, rýže... potraviny, které jsou dostupné skoro všude, a ze kterých vždy něco vykouzlíš. 

Vítej v PlantSlim Project ™

Mám obrovskou radost, že v tomto rušném světě život zařídil, abychom na sebe natrefily. Jsem expertka na rostlinnou výživu, která se rozhodla zaměřit se na zdraví žen, a která ti může pomoci zhubnout, vypadat a cítit se mladší a zajistit zdraví pro celou tvou rodinu. 

Powered By ClickFunnels.com